Bob Marley

Detta inlägg är tillägnat Bob Marley.

jag önska ja levde då han fanns här på jorden o spred sin kärlek via musiken, kärleken i hans musik lever fortfarande kvar idag iofs men oj vad ja hade velat se honom live på en scen.
Är sjukt avundsjuk på min morbror som har sett honom TVÅ gånger live, ovärderligt!
Måste fråga om han har kvar biljetterna, måste få se dom N' take a pic :)

just nu sitter jag o lyssnar på Three Little Birds, världens bästa låt om man är lite depp..
"cause every little thing, is gona be alright". magiska ord enligt mig.
En av mina många mål här i livet är faktiskt att resa till Jamaica, kolla in kulturen o gå i Bobbans forspår förstås. mäktigt!

Han har sagt många visa saker också, olika citat.
ja tänkte ja drar några nu o kanske hoppar in med någon kommentar:

-

"Who are you to judge the life I live?
I know i'm not perfect and I don't live to be,
but before you start pointing fingers...
make sure your hands are clean."
 
totalt klockrent citat, och det är så sant också. man ska titta på sig själv först innan man tittar snett på andra.

-

"Don't gain the world and lose your soul,
wisdom is better than silver or gold"


-

"The people, who are trying to make this world worse are not taking a day off.
How can I? Light up the darkness. "

Om detta citat kommer direkt från Bob Marleys mun vet jag faktiskt inte, men det är löjligt bra sagt, det är tagen från filmen I Am Legend då Will Smith berättar om Bobban

-

"I've been here before and will come again,
but I'm not going this trip through"

-


Dagens:

Filmtips: Shottas
Musiktips: Bob Marley - Stir It Up.mp3
Speltips: Worms 3D (same as last time)
Bild:  fixade ihop en bild idag i paint men de såg för jävligt ut så ja bad c-baz o fixa den i photoshop!


One Love Mahn!
kom ihåg:
 
 
va snäll me varann!


F R E D

Kommentarer
Postat av: Mariiiie

DU är utmanad, kolla min blogg =)

2009-02-18 @ 22:45:18
URL: http://iceblink.blogg.se/
Postat av: Mariiiie

Tycker du bör uppdatera lite oftare ;)

2009-02-18 @ 22:47:15
URL: http://iceblink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0