MRSA?

jo, testade mig för MRSA idag :S
 vad o städade på en avdelning precis som vanligt o sen så säger en sköterska..

- "du vet väl att du inte ska städa inne i sal ** ? "

jag tittade vilken sal det va o sa osäkert,
- "njaae alltså ja ha redan städat där inne?"

- "oj... för det är isolerat där, finns MRSA i det rummet"

i huvet lät det: "whaaat?! vad säger du människa?!?!?!?"
men det kom ut rätt sammanbitet:

- "..... men det satt ingen skylt på dörren så ja bara gick in.."

- "gör det inte?? ehmm, jag ska gå o fråga hur vi ska göra nu.."

så ja gatt gå ner till städ, sprita av vagnen, stativen osv, byta moppsäckar o så..
tankarna snurrade, har jag blivit smittad? vad är MRSA?
meeeooow, va iaf tvungen att testa mig, får hoppas provsvaren återkommer negativa!
googlade lite nu på MRSA då ja kom hem, de låter inte så farligt då man läser det,
 men på mina arbetskamrater så lät det farligare :S

men hmm, nu ska ja inte grubbla ihjäl mig på det där!
 ska iaf hoppa in i duschen sen äta!


o så tar vi en sån där låt.. musik är kärlek




 
 va snäll me varann!
 
   
 
 F  R  E  D


Kommentarer
Postat av: Odisho

Haha vad gulligt, du skriver som en riktig norrlänning också =D



Stor dag för dig imorgon. Det kommer gå bra, jag gillar dig ändå även om du har MRSA, AIDS, och allt vad det heter. :)

2009-12-09 @ 17:26:19
URL: http://snorhornet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0