Att va norrlänning i södern

Att va från Norrland när man bo i södern innebär:
- Att folk ständigt upprepar det man säger fast i ännu grövre 'norrlänsk' version.
- Att folk säger "va?" väldigt ofta för att dom inte förstår vad man säger. T.ex. när man säger "ska ja he'an där?"
- Att få frågor om bl.a. ; om man jagar ren, hur långt man ha till närmsta granne, hur långt man har till affären, om man bara dricker HB, om man kör snöskoter*. (* det är bara sörlänningar som säger SNÖskoter)
- Att få höra väldigt ofta att man pratar 'häärliigt'.
- Att man kallas för Norrland.
- Att folk driver med en rätt så mycket p.g.a. att man är från Norrland.




Ibland känns det nästan som att vi inte ens är ifrån samma land.
För vissa är Norrland helt främmande, kanske beror på att dom int ha vare högre upp än stockholm (vilket dom ser som extremt högt upp i landet).
Eller så är det tv/medias fel att sörlänningar har en sån konstig bild av Norrland.


Jag är fuucking stolt att va från Norrland och jag roas av att folk har en sån vriden bild av hur det är där uppe i skogarna;)
Men jag gillar södern, ni är ju lite "speciella" ni med! ;)



va snäll me varann!



F  R  E  D



Kommentarer
Postat av: Linnea

Åsså att dom stör sig på när man säger ja o du iställe för mig o dig ;P haha

2010-10-21 @ 18:41:52
URL: http://allanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0